Αρχική ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ Λεκλέρκ & Μονακό: Μια -δυσοίωνη- κολώνια που κρατάει χρόνια

Λεκλέρκ & Μονακό: Μια -δυσοίωνη- κολώνια που κρατάει χρόνια

από Γιάννης Γιανναράκης

Αν η ζωή έπαυε να επαναλαμβάνεται τόσο κωμικοτραγικά, ο Σαρλ Λεκλέρκ θα βιώνε εντός έδρας την αποθέωση που του αρμόζει. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη του προσπάθεια, αγνοεί ακόμα την όψη της καρό σημαίας, στο αγαπημένο του Μονακό.

Όχι, δεν θα πούμε πως το πιστέψαμε. Όχι, δεν θα πούμε πως ήμασταν έτοιμοι να γράψουμε για το τέλος της αναμονής, την έναρξη της νέας επόχης. Όχι, δεν θα… λυπηθούμε τους Μονεγάσκους, προς Θεού. Όμως η αλήθεια πως το πλέον ιστορικό Γκραν Πρι της F1 χρειάζεται τον γηγενή ήρωα του.

Οι δρόμοι του Μονακό σπάνια γνώριζαν κατακτητές από την δική τους γειτονιά. Η πάραδοση της μικρής αλλά επίχρυσης παροικίας στο σπορ είναι ισχνή, αν σκεφτούμε την συνολική συνεισφορά της στην F1, από εμπορικής άποψης και όχι μόνο. Η πικρή αλήθεια είναι πως στην συγκεκριμένη περίπτωση, βρέθηκε ο πρωτοπόρος, μα όχι οι διάδοχοι. Από τους τέσσερις Μονεγάσκους πιλότους του παρελθόντος, οι τρεις είναι το λιγότερο άσημοι, ο ένας θρύλος.

Ο Λουίς Σιρόν με την Bugatti, σε Γκραν Πρι του 1953

Αντρέ Τεστού (1958-1959), Ολιβιέ Μπερετά (1994) και Ρόμπερτ Ντουνμπός (2005) έμειναν στην ιστορία ως ανάξιοι συνεχιστές της κληρονομιάς του. Ο τελευταίος που κατάφερε να το… σηκώσει εντός έδρας, δεν κατάφερε ποτέ να τερματίσει πρώτος σε κούρσα της F1. Εξηγούμαι.

Ο Σιρόν κυριάρχησε στην προπολεμική εποχή, νικώντας σε Μονακό, Λε Μαν, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία κι όχι μόνο. Ωστόσο, η F1 έκανε πρεμιέρα μόλις το 1950, όταν κι ο ίδιος είχε πλέον “πατήσει” τα 50! Φυσιολογική ηλικία για την εποχή, ο Σιρόν έτρεξε αποσπασματικά μέχρι και το 1958, όταν και αποσύρθηκε μετά τον αγώνα στο “σπίτι” του. Η τρίτη θέση ήταν ό, τι καλύτερο κατάφερε τόσο εντός όσο και εκτός Μόντε Κάρλο, επίδοση που καταρρίφθηκε το 2019 από τον Λεκλέρκ.

Αν το όνομα του Σιρόν σας θυμίζει κάτι, ίσως είναι επειδή η στροφή 13, στο κομμάτι της πισίνας, έχει πάρει το όνομα του. Επίσης, ίσως είδατε το όνομα του στο κράτος του ανθρώπου που έχει βαλθεί να τον στείλει στον φωριαμό της λήθης.

Ο Σαρλ Λεκλέρκ επέστρεψε σπίτι του με στόχο να γίνει ο μοναδικός Μονεγάσκος που κερδίζει στο Μόντε Κάρλο στην εποχή της F1 και ο πρώτος που τα καταφέρνει σε μονοθέσιο τα τελευταία 90 χρόνια! Και για να είμαστε δίκαιοι, φαινόταν πιο έτοιμος από ποτέ.

Η βελτίωση της SF21, η οποία αποδίδει θεαματικά σε πίστες με περισσότερες στροφές χαμηλής ταχύτητας, προσέθεσε στην Scuderia τον τίτλο του φαβορί, για πρώτη φορά μετά το 2019. Με την Mercedes να ψάχνεται και την Red Bull κοντά, αλλά μισό βήμα πίσω, ο Λεκλέρκ έμοιαζε… αναγκασμένος να αρπάξει την ευκαιρία. Και την άρπαξε, στο περίπου.

Το φινάλε του… πρώτου αγώνα, εκείνο των κατατακτήριων, που έχουν ειδικό βάρος λόγω πίστας, βρήκε τον Λεκλέρκ στην κορυφή. Το τίμημα όμως, παραήταν υψηλό. Ο Μονεγάσκος κατέκτησε την pole, αφήνοντας όμως πίσω του ένα μονοθέσιο σοβαρά τραυματισμένο.

Το θρίλερ που ακολούθησε από το τέλος του Q3 μέχρι και το μεσημέρι της Κυριακής ήταν ψυχοφθόρο και εν τέλει αποκαρδιωτικό. Παρά τον επιτυχημένο έλεγχο των μηχανικών στο κιβώτιο του μονοθεσίου (ενδεχόμενη αντικατάσταση θα έφερνε ποινή πέντε θέσεων), ο Λεκλέρκ προδώθηκε από το δεξί ημιαξίωνο στον γύρο σχηματισμού.

Ο “βενιαμήν” της Scuderia επέστρεψε στα pit, απ’ όπου έμελλε να μην ξαναβγεί η SF21. Ο Λεκλέρκ δεν κατάφερε ποτέ να εκκινήσει, είδε τον Κάρλος Σάινθ να σώζει το απόγευμα για την ομάδα του, όμως στις δηλώσεις του έδειξε να καταλαβαίνει την σημαντικότητα της ευκαιρίας που χάθηκε.

Το μεγάλο αστέρι της ιταλικής ομάδας γνωρίζει πως ενδεχόμενη επικράτηση του θα ήταν εξαίρεση και όχι επανάληψη του φετινού κανόνα. Ωστόσο, ακόμα κι ο ίδιος καταλαβαίνει πλέον πως οι δρόμοι του Μονακό έχουν δημιουργήσει έναν φρικτό κανόνα για τον ίδιο. Γιατί; Διότι από την αρχή της πορείας του στην F2 κι έπειτα, ο Μονεγάσκος δεν έχει καταφέρει ΠΟΤΕ να δει την καρό σημαία μπροστά στους φίλους και τους συγγενείς του.

Κάθε μια αποτυχία με διαφορετικό υπόβαθρο, μα παρόμοια κατάληξη, η μία τραγικότερη της άλλης. Αλήθεια όμως, ποια είναι η πιο οδυνηρή; Πάμε να ανακαλύψουμε.

2017: Η πρώτη προδόσια, αφότου έγραψε ιστορία

Το 2017, ο Λεκλέρκ συστήνεται στο κοινό του σπορ, δείχνοντας εντός έδρας πως οι Μονεγάσκοι μπορούν πλέον να σκέφτονται το μέλλον, δίχως να αναπολούν το παρελθόν. Στις κατατακτήριες του Feature Race, κατακτά την Pole με ρεκόρ γύρου, σταματώντας το χρονόμετρο στα 1.19.309!

Στον αγώνα όμως, αναγκάζεται να εγκαταλείψει στον 26ο γύρο με πρόβλημα στην ανάρτηση, κάτι που του στερεί την ευκαιρία μιας νίκης-δήλωσης, καθώς προπορευόταν στην κούρσα, όντας στην κορυφή της κατάταξης μετά τους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν. Στο Sprint Race της Κυριακής, η κατάταξη του (17η) απαγόρευε κάθε ελπίδα διάκρισης, όμως ακόμα κι έτσι, ο Μονεγάσκος δεν κατάφερε να τερματίσει, καθώς εγκατέλειψε μετά από σύγκρουση με τον Νόρμαν Νάτο, στην προσπάθεια του να προσπεράσει στους στενούς και ασυγχώρητους δρόμους του Πριγκιπάτου.

Το 2019, μετά τα όσα συνέβησαν στο Μπαχρέιν, όταν και ένα μηχανικό πρόβλημα του στέρησε την πρώτη του νίκη στην F1, ρωτήθηκε αν εκείνη είναι η πιο σκληρή στιγμή της καριέρας του. Δίχως να το σκεφτεί, αποκρύθηκε: “Δεν θα το λέγα. Δεν μπορώ να φτάσω σε σημείο να χαρακτηρίσω τον σημερινό αγώνα ως τον πιο βάρβαρο. Πιστεύω πως το Σαββατοκύριακο στο Μονακό το 2017 ήταν χειρότερο από το σημερινό”.

Μάλιστα, εκείνο το Σαββατοκύριακο ήταν όπως αποδείχθηκε, η τελευταία ευκαιρία του Λεκλέρκ να κερδίσει στο Μονακό, υπό το βλέμμα του πατέρα του. Έναν μήνα αργότερα, ο Ερβ Λεκλέρκ αφήνει τον μάταιο τούτο κόσμο, πεπεισμένος πως ο γιος του υπέγραψε στην Ferrari. Αυτό δεν είχε συμβεί ποτέ, τουλάχιστον τότε. Απλά ο Σαρλ ήθελε να δει τον άνθρωπο που θυσιάστηκε για τον ίδιο να “φεύγει” ευτυχισμένος…

2018: Η πικρή επίγευση της παρθενικής τούρτας

Έναν χρόνο αργότερα, ο Λεκλέρκ, όντας πρωταθλητής της F2, κάνει αίσθηση και στα μεγάλα σαλόνια, με τα χρώματα της Sauber. Το Μονακό ωστόσο, δεν εμπίπτει στην παραπάνω κατηγορία.

Με την έκτη θέση στο Μπακού ως παράσημο, ο Λεκλέρκ κάνει έναν αξιοπρεπή αγώνα, μέχρι και τον 70ο γύρο. Τότε, κατά την διάρκεια της καταδιώξης του Μπράντον Χάρτλεϊ για την 12η θέση, ο Μονεγάσκος μένει από φρένα μετά το τούνελ.

Πέφτει πάνω στον Αυστραλό, δίνει άδοξο τέλος στον αγώνα αμφότερων και συνεχίζει την παράδοση των DNF’s, απογοητεύοντας τους συμπατριώτες του, οι οποίοι περίμεναν 13 χρόνια για να ξαναδούν έναν… πρίγκηπα στο Πριγκηπάτο. Η πραγματική ψυχρολουσία όμως, έμελλε να έρθει έναν χρόνο μετά.

2019: Το στρατηγικό κάζο οδήγησε σε… Μολών Λαβέ!

Το 2019, τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Ο Λεκλέρκ δεν είναι πια ο πρωτάρης μιας μικρομεσαίας ομάδας που παλεύει για βαθμούς. Έχει αντικαταστήσει τον πρωταθλητή Κίμι Ράικονεν στην Ferrari και ήδη αμφισβητεί την πρωτοκαθεδρία του Σεμπάστιαν Φέτελ. Μάλιστα, στον τελευταία αγώνα πριν το Μονακό, μας προσέφερε το θρυλικό πλέον “I am Stupid”, προτού διορθώσει τα λάθη του στο Γκραν Πρι του Μπακού, όπου και τερμάτισε πέμπτος.

Τι καλύτερο λοιπόν από μια ακόμα καλύτερη εμφάνιση εντός έδρας; Με μονοθέσιο ικανό τουλάχιστον για βάθρο και ψυχολογία σε υψηλά επίπεδα, ο Λεκλέρκ έμοιαζε έτοιμος να “σπάσει” την κατάρα που ο ίδιος έχτισε. Αμ δε! Το “I am Stupid” του Αζερμπαϊτζάν έπρεπε να γίνει… “You are Stupid”, καθώς η στρατηγική της Ferrari άφησε τον Λεκλέρκ εκτός Q2! Πάμε να θυμηθούμε το πως:

Στην πρώτη του χρονομετρημένη προσπάθεια, ο Λεκλέρκ κάνει τον έκτο ταχύτερο χρόνο εκείνη την στιγμή, με 1:12.149. Δεν ήταν ο ιδανικός γύρος, όμως σίγουρα ένος ικανός να τον βγάλει από τους μπελάδες του Q1. Ή μήπως όχι; Με τον χρόνο να περνά και τις καιρικές συνθήκες να αλλάζουν, η θερμοκρασία του οδοστρώματος έπεσε, την ώρα που τα ελαστικά ανέβασαν θερμοκρασίες και απόδοση.

Η Scuderia αποφάσισε να μην βγάλει τον Λεκλέρκ για γρήγορο γύρο στο τέλος της διαδικασίας και το πλήρωσε ακριβά. Ο Μονεγασκός έμεινε 16ος, γνωρίζοντας τον αποκλεισμό από τον ομόσταυλο του, Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος τερμάτισε τελευταίος, κάνοντας τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας!

Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, μια τέτοια θέση εκκίνησης σε άλλα Γκραν Πρι θα ήταν μια σπουδαία πρόκληση. Στο Μονακό, είναι μια καταστροφική μέρα στην δουλειά. Την Κυριακή, ο Λεκλέρκ οδήγησε βάζοντας το ένστικτο πάνω από την λογική, όμως μετά τις εξαίσιες προσπεράσεις σε Μάγκνουσεν και Γκροζάν, η τύχη του γύρισε την πλάτη.

Στην προσπάθεια του να προσπεράσει τον Νίκο Χούλκενμπεργκ στην Ρασκάς, προκάλεσε μοιραία ζημιά στο μονοθέσιο του, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει λίγες στιγμές αργότερα. Κανείς δεν μπορεί να του αποδώσει ευθύνες, όμως η ιστορία έγραψε πως για τρίτη σερί χρονιά, ο Μονεγάσκος βλέπει τον τερματισμό από τα πιτς.

2021: Κατάρας συνέχεια με δόση… αισιοδοξίας

Φέτος, η ιστορία επαναλήφθηκε, μιας και η μοίρα βρήκε νέο τρόπο για να “χτυπήσει” τον Μονεγάσκο. Σε όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις, ο Λεκλέρκ δεν κατάφερε να τερματίσει. Τώρα, ούτε καν να εκκινήσει.

Ωστόσο, αν κάτι μπορεί να κρατήσει η Ferrari και οι Tifosi, είναι οι αντιδράσεις του πιλότου της στο φινάλε. Ο Μονεγάσκος έτρεξε να συγχαρεί τον ομόσταυλο του, ενώ στην συνέχεια το χάρηκε με την ψυχή του, παρέα με τους μηχανικούς της ομάδας του.

Αυτή είναι η εικόνα που πρέπει να μείνει χαραγμένη εντός της ιταλικής ομάδας, ενόψει της συνέχειας. Η Ferrari επανέρχεται, μάχεται με την McLaren για την τρίτη θέση, ενώ δείχνει πως σε πίστες παρόμοιες του Μονακό, το μονοθέσιο επιτρέπει στους πιλότους της να πρωταγωνιστήσουν.

Στην περίπτωση του Λεκλέρκ, μια πρόταση του Γουίλιαμ Μπλέικ αρκεί για να αντικατοπτρίσει την αλήθεια. Η κατάρα αφυπνίζει, η ευλογία χαλαρώνει. Ο Μονεγάσκος πεισμώνει, προσμένει, μάχεται για την δική του θέση στον ήλιο. Ειδικά από την στιγμή που βλέπει τον μεγάλο του εχθρό, τον επόμενο μεγάλο ανταγωνιστή του, στην θέση που εκείνος πιστεύει πως αξίζει…

Διαβάστε επίσης:

Ντάνιελ Ρικιάρντο: Ένα χαμογελαστό αγόρι αναζητά εξιλέωση

Σέρχιο Πέρεζ: Βρες ό, τι ποθείς και άστο να σε λυτρώσει…

Κάρλος Σάινθ: Ο «Smooth Operator» που εδραιώνει το μέλλον του Λεκλέρκ στη Ferrari

0 Σχόλιο

Σχετικά Άρθρα

Γράψτε ένα σχόλιο

To InTheZone.gr χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορεί να σας παρέχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης. Ελπίζουμε να είστε εντάξει με αυτό, εάν όχι μπορείτε να μην το αποδεχτείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

error

Αν σας αρέσουν οι ιστορίες μας, ακολουθήστε μας :)

YouTube
Instagram