Το ονειρικό ξεκίνημα της Ferrari στο φετινό πρωτάθλημα της F1 δεν οφείλεται στην σύγκλιση των πλανητών ούτε στις ζαριές της τύχης. Τα πεπραγμένα του Μπαχρέιν μας υπέδειξαν πως ο μόνος τρόπος για να σταθείς στο ύψος που επιτάσσει το παρελθόν σου, είναι να πάψεις να ενστερνίζεσαι κάθε πτυχή του.
Ο πρώτος γύρος της νέας εποχής της Formula 1 καθήλωσε, άφησε χρήσιμα συμπεράσματα και ακόμα μεγαλύτερες προσδοκίες. Στο Μπαχρέιν, το πρωτό πραγματικό τεστ των νέων μονοθεσίων άφησε πολλούς ικανοποιημένες, κάποιους προβληματισμένους και μερικούς… μετεξεταστέους.
Ωστόσο, όση ανάλυση κι αν χωράει για την εγκατάλειψη των Red Bull, την τύχη της Mercedes, την άνοδο των Haas & Alfa Romeo, αλλά και την απογοητευτική εικόνα της McLaren, τα σημερινά πρωτοσέλιδα οφείλουν να εστιάσουν στην κορυφή. Όχι μόνο λόγω της φύσης της, αλλά και επειδή δεσπόζει σε αυτήν η ομάδα-συνώνυμο του σπορ. Η Ferrari επέστρεψε στο πρώτο σκαλί του βάθρου μετά από 910 μέρες, βάζοντας τέλος το δεύτερο μεγαλύτερο αρνητικό σερί της ιστορίας της. Η επαναφορά στα ψηλά έγινε με τρόπο εμφατικό, καθώς Λεκλέρκ και Σάινθ κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις, με τον Μονεγάσκο μάλιστα παίρνει και τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου.
Όταν ωστόσο Φέτελ και Λεκλέρκ κατακτούσαν τις δύο πρώτες θέσεις στην Σιγκαπούρη το 2019, ουδείς τιφόζι φανταζόταν πως θα χρειαζόταν να περάσει μια… πανδημία για να δει ξανά κόκκινο χρώμα δίπλα στην καρό σημαία. Πως μια ομάδα όπως η Scuderia έφτασε να θεωρείται διεκδικήτρια του τίτλου, όταν το 2020 βρισκόταν πίσω από την Alpha Tauri; Η απάντηση απλή, μα παρεξηγημένη.
Η Ferrari γνώριζε εξ αρχής πως αν ήθελε να επιστρέψει στον δρόμο των επιτυχίων το 2022 θα έπρεπε να… απαρνηθεί τον εαυτό της. Ιδίως τις ατασθαλείες αυτού, μπροστά σε κάθε νέα μεγάλη αλλαγή του σπορ. Το 2008, η ιταλική ομάδα πάλευε μέχρι και τον τελευταίο αγώνα με την McLaren, κάτι που είχε σαν αποτελέσμα να εμφανίστει… αδιάβαστη στις μεγάλες αλλαγές του 2009. Η ιστορία έγραψε πως το 2008 ήταν και το τελευταίο μέχρι σήμερα πρωτάθλημα της Ferrari, που πάλευε επί συναπτά έτη να προφτάσει με σπριντ τις ομάδες που έτρεχαν… μαραθώνιο.
Η… άτυπη συμφωνία κυρίων μεταξύ της Scuderia και της FIA το 2020 ήταν και το κερασάκι στην τούρτα, καθώς μετά τις παρατυπίες του κινητήρα της το 2019, η Ferrari αναγκάστηκε να μειώσει αισθητά την απόδοση του. Αυτή η απότομη προσγείωση στην πραγματικά όμως, ίσως εν τέλει να ήταν το απρόσμενο σημείο καμπής. Ο Μπινότο είδε τις αλλαγές κανονισμών ως το γρηγορότερο μονοπάτι προς την κορυφή. Για να συμβεί όμως αυτό, η Ferrari θα έπρεπε να θυσιάσει την εξέλιξη του περσινού της μονοθεσίου, πράγμα διόλου εύκολο για την νοοτροπία της ομάδας του.
Το πρώτο μεγάλο τεστ της Scuderia ήταν επικοινωνιακό και σε αυτό πήρε άριστα. Έπεισε έναν ολόκληρο λαό, μαζί με τους εκατοντάδες εκατομμύρια μη γηγενείς φίλους της, να… ανεχτούν την μετριότητα της, με την προοπτική της ανάκαμψης. Για να συμβεί όμως αυτό, ο Μπινότο και η ομάδα του έπρεπε να φέρει εις πέρας μια ακόμα μεγαλύτερη δοκιμάσια, εκείνη της πραγμάτωσης των προσδοκιών που το σήμα της ομάδας δημιουργεί. Τα κατάφερε; Ιδού οι λόγοι που μπορούν να κάνουν κάθε τιφόζι να αισιοδοξεί:
Μεγάλος στόχος, μικρά λόγια

Είναι γεγονός πως από το 2020 μέχρι και σήμερα, η Ferrari επέδειξε αξιοπρόσεκτη ταπεινότητα, ακόμα και για τα δικά της στάνταρ. Ακόμα και σήμερα, δεν έχουμε ακούσει από τα χείλη κανενώς πως η F1-75 είναι μονοθέσιο πρωταθλητισμού, ακόμα και όταν οι ενδείξεις εντός πίστα το καταδεικνύουν.
Η Scuderia έκανε από νωρίς γνωστές τις προθέσεις της, δούλεψε πάνω στις αδυναμίες της και τώρα παρουσιάζεται έτοιμη να διεκδικήσει όλα όσα της αναλογούν. Τα πολλαπλά παθήματα φαίνεται να έχουν γίνει μάθημα για τον Μπινότο, ο οποίος μάλιστα είχε αναφέρει πριν την έναρξη της σεζόν πως η Ferrari δεν μπορεί να πάει για πρωτάθλημα, προς έκπληξη πολλών.
Βέβαια, λίγες μέρες αργότερα, μέσα σε εύχαρο κλίμα είπε χαρακτηριστικά σε Ιταλό δημοσιογράφο πως “δύο χρόνια τώρα μου ζητάτε να δώσω ένα ικανό μονοθέσιο στον Λεκλέρκ. Φέτος που το έχει, να δούμε τι μπορεί να κάνει”. Ναι, that aged well, indeed…
Το καλύτερο δίδυμο στο grid

Πριν ακόμα γίνει γνωστό αν το μονοθέσιο θα τους επέτρεπε να παλέψουν για νίκες, πολλοί έσπευσαν να χαρακτηρίσουν τους Λεκλέρκ και Σάινθ ως το καλύτερο ζευγάρι του φετινού πρωταθλήματος, με μοναδικούς ίσως συνυποψήφιους τους Χάμιλτον και Ράσελ. Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς και το εκκωφαντικό 1-2 της Ferrari δικαίωσε τις προσδοκίες των τιφόζι στο μέγιστο.
Η περσινή απροσδόκητα καλή παρουσία του Σάινθ δημιούργησε ακόμα και κλίμα αμφισβήτησης για την θέση του νο1 στην ομάδα, με τα ρεπορτάζ να αναφέρουν πως η σεζόν ξεκινάει με την προοπτική του “βλέποντας και πράττοντας”. Είναι βέβαιο και πλέον επαληθευμένο ωστόσο πως ακόμα και αυτή η ήπιας μορφής κριτική προς τον Λεκλέρ μόνο αρνητική επιρροή δεν είχε.
Ο Μονεγάσκος, μετά τα περσινά όσκαρ ατυχίας αλλά και τα ουκ ολίγα προσωπικά λάθη που στοίχισαν βαθμούς, εμφανίστηκε ΑΨΕΓΑΔΙΑΣΤΟΣ στο Μπαχρέιν. Πήρε την pole position με καθαρή διαφορά από τον Φερστάπεν, του έκλεισε αποφασιστικά την πόρτα στην πρώτη στροφή του αγώνα και όταν ο Ολλανδός… πέταξε μετά το πρώτο του πιτ στοπ, απέδειξε πως έχει την ωριμότητα για να κυνηγήσει τον τίτλο. Αμύνθηκε μαεστρικά για δύο συνέχομενους γύρους, αφήνοντας επίτηδες τον Φερστάπεν να τον προσπεράσει στην στροφή 1, προκειμένου να έχει καλύτερη έξοδο και DRS στην επόμενη ευθεία, για να ανακτήσει την θέση του στην στροφή 4.
Στην τρίτη και τελευταία προσπάθεια του, ο Φερστάπεν μπλόκαρε τον δεξί πίσω τροχό του, με αποτέλεσμα όχι μονο να μείνει δεύτερος, αλλά να χρειαστεί να μπει σε καθεστώς συντήρησης των ελαστικών του μέχρι το επόμενο pit stop. Μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, ελέω και των προβλημάτων του Φερστάπεν, δεν απείληθηκε ποτέ και σημείωσε την τρίτη νίκη της καριέρας του, στο μέρος όπου θα έπρεπε να είχε πετύχει την πρώτη, αν δεν το πρόεδιδε το μοτέρ της Ferrari το 2019.
Ο Σάινθ από την άλλη, απέδειξε εκ νέου την αξιοπιστία του. Δεν πλήρωσε την κακή του εκκίνηση, διατηρώντας την τρίτη θέση, δεν απειλήθηκε ποτέ από τον Πέρεζ και στο φινάλε εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα του Φερστάπεν για να ολοκληρώσει ένα ονειρικό διήμερο για την Scuderia, κάτι το οποίο φρόντισαν να επισημάνουν αμφότεροι οι πιλότοι στις δηλώσεις τους αμέσως μετά.
Είναι δεδομένο πως ο Ισπανός θα ήθελε να φανεί ακόμα πιο ανταγωνιστικός στο άμεσο μέλλον, καθώς η ομάδα του δεν του έκλεισε την πόρτα της διεκδίκησης από τον Λεκλέρκ. Αυτό άλλωστε είναι και το μεγάλο ερωτηματικό για τις ικανότητες του Μπινότο, αν λάβουμε υπόψην τα όσα συνέβησαν την πρώτη του χρονιά με τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Αν καταφέρει να διαχειριστεί άρτια το οδηγικό του δίδυμο, η Ferrari φαντάζει αυτή την στιγμή ως η ομάδα που πρέπει να κυνηγήσουν οι υπόλοιποι…
Κάτι… λείπει από τον ανταγωνισμό

Η ομάδα που μοιραζόταν τον ίδιο πόθο και στόχο με την Ferrari, αποτελεί μέχρι τώρα την μεγάλη απογοήτευση της σεζόν. Η McLaren εντυπωσίασε στις δοκιμές της Βαρκελώνης, προβλημάτισε σε εκείνες του Μπαχρέιν και χθες… έλουσε με κρύο ιδρώτα τους υποστηρικτές της. Νόρις και Ρικιάρντο δεν μπόρεσαν να φανούν ανταγωνιστικοί παρά μόνο κόντρα στις Aston Martin και Williams, δημιουργώντας πολλά ερωτηματικά που χρίζουν άμεσης επιλύσης, αν ο Ζακ Μπράουν δεν θέλει η χρονιά να εξελιχθεί σε πισωγύρισμα!
Αν ήσασταν προσεκτικοί, θα καταλάβατε πως στην παραπάνω παράγραφο όλες οι ομάδες που αναφέρθηκαν χρησιμοποιούν κινητήρα Mercedes! Η μεγαλύτερη δυναστεία της σύγχρονης εποχής της F1 αντιμετωπίζει προβλήματα που ούτε ο πιο άπιστος οπαδός της δεν θα περίμενε. Η απόδοση του κινητήρα δεν φαίνεται ιδεατή, παρότι η ισχύς του είναι άκρως ικανοποιητική. Το μεγάλο πρόβλημα είναι όγκος των περιφερειακών εξαρτημάτων του, κάτι που αναγκάζει όλες τις ομάδες που την χρησιμοποιούν να προσαρμόσουν το σώμα του μονοθέσιου τους για να αποφύγουν τυχόν υπερθέρμανση. Αποτέλεσμα; Έξι από τα οκτώ μονοθέσια εκτός της δεκάδας, με την Mercedes να ναι η μόνη που… έσωσε την παρτίδα.
Βέβαια, η γερμανική ομάδα δεν έχει μονάχα ένα πρόβλημα να λύσει. Η επαναστική σχεδίαση με τα… nopods εντυπωσίασε οπτικά μεν, δεν απέδωσε στην πράξη δε, ενώ αμφότεροι οι πιλότοι της στις ευθείες μοιάζουν με Έλληνες οδηγούς σε μονόδρομους με λακούβες, ελέω purpoising.
Τηρουμένων των αναλογιών, το 3-4 μοιάζει με όαση, καθώς οι Χάμιλτον και Ράσελ έπεσαν από την Ακρόπολη και βρήκαν τα πορτοφόλια της Red Bull, ωστόσο όσο καιρό βρίσκονται σε… damage limitation, θα βλέπουν τον ανταγωνισμό να απομακρύνεται.
Οι “Ταύροι” από την άλλη, κατάφεραν μέσα σε ελάχιστους γύρους να μετατρέψουν ένα θετικό διήμερο σε απόλυτη καταστροφή, μετατρέποντας τους 40 βαθμούς σε… 0. Η Honda αποχώρησε, αφήνοντας το… πνεύμα της και τον κινητήρα της στην Red Bull, ομως στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, τρία από τα τέσσερα μονοθέσια τέθηκαν νοκ-άουτ, με μοναδικό διασωθέντα τον Τσουνόντα.
Το πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι Φερστάπεν και Πέρεζ με την αντλία καυσίμου δεν είναι άλυτο, όμως αν θεωρήσουμε πως μια μάχη μεταξύ Ιταλών και Αυστριακών είναι το πιθανότερο σενάριο φέτος, το σκορ δείχνει 43-0 και το μομέντουμ βρίσκεται ξεκάθαρα στην μια πλευρά. Φυσικά και η Red Bull είναι ικανή να αλλάξει γρήγορα το σκηνικό, μπορεί όμως ο Φερστάπεν να νικήσει τον Λεκλέρκ δίχως αισθητά καλύτερο μονοθέσιο; Επιτρέψτε μου να αμφιβάλω…
H Ferrari έχει τη δύναμη για να φτάσει μέχρι τέλους. Το μυαλό;

Δεν είναι ψέμα πως στην F1 υπάρχουν τρία είδη ομάδων. Οι κατασκευαστές, οι ονειροπόλοι και η Ferrari. Η… εθνική Ιταλίας παρουσίασε στο Μπαχρέιν την πιο ώριμη εκδοχή της. Έχει τον καλύτερο κινητήρα (κάτι που αποδεικνύεται και από την απόδοση των Alfa Romeo και Haas), το σταθερότερο μονοθέσιο, τα καλύτερα pit-stop (ΣΟΚ!) και το καλύτερο δίδυμο οδηγών. Έχει όμως την νοοτροπία για να τα καταφέρει;
Ουδείς μπορεί να απαντήσει καταφατικά, μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Όμως, ο Μπινότο και η ομάδα του έχουν μια χρυσή ευκαιρία να γράψει μια νέα σελίδα στην ιστορία της Ferrari, αγνοώντας επιδεικτικά τον τρόπο που γράφτηκαν όλες οι προηγούμενες. Η ομάδα που ήταν υποχρεωμένη να ταξιδεύει σε κάθε Grand Prix με τη νίκη στο μυαλό της, απείχε επιδείκτικα από αυτή για δύο σεζόν, κυνηγώντας τις πιθανότητες που της αναλογούσαν, όταν θα άλλαζε το σενάριο. Τώρα, είναι η ώρα της να βάλει τέλος στην… κατάρα της, ή έστω, να προσπαθήσει μέχρι την τελευταία στροφή.
Υ.Γ. Αυτή ήταν η όγδοη φορά που η Ferrari κατέκτησε την pole position και εν τέλει τη νίκη στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν. Τις επτά προηγούμενες, στέφθηκε πρωταθλήτρια.
Υ.Γ. 2. Την τελευταία φορά που οδηγός της Ferrari κατέκτησε το πρωτάθλημα, είχε μόλις αποχωρήσει από την δράση ο προηγούμενος πρωταθλητής της Scuderia (Μ. Σουμάχερ). Φέτος, ο Κίμι Ράικονεν απουσιάζει από το grid…