Αρχική ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ F1: 10 ομάδες, 10 σημεία ενδιάφεροντος για τη νέα σεζόν!

F1: 10 ομάδες, 10 σημεία ενδιάφεροντος για τη νέα σεζόν!

από Γιάννης Γιανναράκης

Η πιο αμφιρρόπη σεζόν των τελευταίων ετών στην F1 είναι πλέον προ των πυλών και λίγο πριν ανάψουν τα πέντε κόκκινα φώτα, κατευθύνουμε την σκέψη και την προσοχή σας σε όσα χρίζουν συζήτησης μέσα στο… χάος των νέων κανονισμών.

Mercedes | Η σχέση Χάμιλτον-Ράσελ και οι… πεινασμένες καινοτομίες!

Οι περσινοί πρωταθλητές των κατασκευαστών ήπιαν πέρσι το γλυκόπικρο ποτήρι στο Άμπου Ντάμπι και φέτος βλέπουν στις τάξεις τους έναν επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, έτοιμο για εκδίκηση. Ωστόσο, δίπλα του δεν βρίσκεται κάποιος αναγνωρισμένος πιλότος με πολλά χιλιόμετρα στην ομάδα, αλλά ο εξίσου “πεινασμένος” Τζορτζ Ράσελ. Η διαχείριση του βρετανικού διδύμου από τον Τότο Βολφ είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρακτική δοκιμασία, μιας και η Mercedes δεν έχει βρεθεί αντιμέτωπη με εσωτερική κρίση από το 2016 και έπειτα.

Βέβαια, η ύπαρξη ενός δεύτερου οδηγού που θα δυσκολεύεται να ενστερνιστεί τον ρόλο του… Ρόμπιν, μπορεί να αποδειχθεί βοηθητικός σε ορισμένα σημεία της σεζόν, αν το μονοθεσίο σταθεί στο ύψος της περίστασης. Αν κρίνουμε βέβαια από το γεγόνος πως ανάμεσα στις δύο εβδομάδες των ελεύθερων δοκιμών, προλάβαν να αλλάξουν εντελώς το μονοθέσιο, αφαιρόντας τα sidepods, μπορούμε τουλάχιστον να προδικάσουμε πως δεν θα αφήσουν ούτε ένα χιλιόστο του δευτερολέπτου να χαθεί.

Red Bull | Η νοοτροπία του πρωταθλητή Φερστάπεν

Μπορεί τα φετινά “όργανα” να άρχισαν νωρίς, με τον Χόρνερ να κατηγορεί την Mercedes για “παραβίαση των αρχών που φέρνουν οι νέες αλλαγές στο άθλημα”, όμως για να είμαστε απόλυτα κυνικοί, η φετινή μάχη Mercedes-Red Bull λογικά θα έχει περισσότερα επεισόδια εκτός, παρά εντός πίστας.

Οι “ταύροι” μοιάζουν μέχρι στιγμής να είναι πιο κοντά στην τρίτη θέση παρά στην κορυφή, ο Πέρεζ δεν έχει καταφέρει να συγχρονιστεί πλήρως με το νέο μονοθέσιο και Φερστάπεν, παρά τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του πατώματος, συνεχίζει να ασχολείται με την δυναμική του νέου μονοθεσίου της Ferrari.

Η νοοτροπία του Ολλανδού είναι το μεγάλο ερωτηματικό της φετινής χρονιάς για την Red Bull. Σαφώς, ουδείς περιμένει πως το νέο no1 θα… αρκεστεί στο ένα του πρωτάθλημα, παρά το γεγονός πως παλαιότερα είχε αναφέρει πως δεν τον ενδιαφέρει ο αριθμός των τίτλων, αλλά το να κερδίσει τον τίτλο. Αυτό που όμως μπορεί να προσδώσει το πρωτάθλημα στον Φερστάπεν είναι μεγαλύτερη υπομονή, πραότητα και ωριμότητα, στον ήδη φανερά εξελιγμένο τρόπο οδήγησης του.

Ferrari | Η διαχείριση των προσδοκιών και ο εκλεκτός του… υπό εξέταση Μπινότο

Εδώ είναι το μαχαίρι, εδώ είναι και το καρπούζι. Η φετινή Scuderia μοιάζει φέτος ικανή περισσότερο για το καλύτερο, παρά για το χειρότερα. Αν τα πεπραγμένα των δοκιμών δεν είναι τελείως πλασματικά, η Ferrari δεν αποκλείεται να εκκινήσει τον πρώτο αγώνα της σεζόν όντας… the team to beat!

Φυσικά, η διαφορά από τους ανταγωνιστές, αν υπάρχει, φαίνεται πως θα είναι διαχειρίσιμη για τους κυνηγούς της. Αυτό, καθιστά την φετινή χρονιά ως εκείνη των αποδείξεων για την πορεία του οργανισμού και κυρίως, για την επάρκεια του Ματία Μπινότο. Μπορεί ένας μηχανικός κορυφαίου να λειτουργήσει ως… τεχνοκράτης, σε μια ομάδα που καταδέχεται μονάχα την κορυφή;

Η ιταλική ομάδα καλείται να αποδείξει πως μπορεί γείρει την πλάστιγγα υπέρ της δίχως να τα θαλασσώσει με τις στρατηγικές της και ο Μπινότο να λύσει τον γρίφο του επίδοξου διεκδικητή, μιας και τα περσινά πεπραγμένα του Σάινθ δείχνουν πως σε ενδεχόμενη υπεροχή, το πρωτάθλημα δεν θα είναι υπόθεση μονάχα του Λεκλέρκ.

Μέχρι τότε, ανεβείτε στο τρένο του hype και αψηφίστε τις σοβαρές πιθανότητες πρόσκρουσης, γιατί… Ferrari είσαι.

McLaren | Η αναγέννηση (;) του Ρικιάρντο και το σπασμένο ρόδι του Νόρις

Η βρετανική ομάδα μπορεί κάλλιστα να νιώθει αδικημένη από την… προσοχή που ΔΕΝ έχει λάβει ελέω Ferrari, όμως αν υπάρχει περιθώριο για πρώιμο συμπέρασμα, είναι πως η McLaren θα έχει φέτος την ευκαιρία να επαναλάβει ό,τι και πέρσι στην Μόντσα.

Όταν αυτό συμβεί, ο Λάντο Νόρις καλείται να… αδράξει την στιγμή του, όπως δεν έπραξε στο Σότσι πέρσι. Ο Βρετανός υπέγραψε νέα επέκταση συμβολαίου, εντυπωσίασε στις δοκιμές της Βαρκελώνης και μοιάζει πιο έτοιμος από ποτέ για το πρώτο σκαλί του βάθρου που τόσο αξίζει.

Όσον αφορά τον ομόσταυλο του, τα ερωτήματα είναι σαφώς κρισιμότερα. Μετά την περσινή μετριότατη παρουσία του, ο Ρικιάρντο καλείται να δείξει το πρόσωπο που είχε στο νου του ο Ζακ Μπράουν, όταν τον “έκλεβε” από την Renault. Ειδάλλως, ίσως είμαστε θεατές της τελικής ευθείας στην καριέρα αυτού του υπερταλαντούχου και τόσο αγαπητού πιλότου, τουλάχιστον σε ότι αφορά τις ομάδες που στοχεύουν ψηλά.

Alpine | Το… back-up plan του “El Plan” και ο Πιάστρι

Τα μέχρι τώρα στοιχεία κάθε άλλο παρά αισιόδοξα είναι για την Alpine. Μετά την προβληματική παρουσία στην Βαρκελώνη, είδε τον Αλόνσο να ολοκληρώνει τους λιγότερους γύρους από κάθε άλλο πιλότο στην πρώτη μέρα των δοκιμών του Μπαχρέιν. Σίγουρα, αν κάτι δεν λείπει από τον Ισπανό είναι η εμπειρία, όμως αχνοφαίνεται ήδη πως οι προσδοκίες για κάτι σπουδαιότερο φέτος πάνε ήδη προς τον κάλαθο των αχρήστων.

Δεδομένης δε της ηλικίας του Αλόνσο, αλλά και της παρουσίας του Οκόν, που έχει βρεθεί σε λήθαργο μετά την υπόγραφη της επέκτασης του συμβολαίου του, η Alpine θα χρειαστεί να πάρει γενναίες αποφάσεις για το μέλλον, αν το “El Plan” αποδειχθεί… υπεραισιόδοξο. Όλα αυτά, με τον κορυφαίο πιλότο της νέας γεννιάς (Όσκαρ Πιάστρι) στα “πιτς” για λογαριασμό της!

Alpha Tauri | Ο κύκνειο άσμα του Γκασλί και η ευκαιρία του Τσουνόντα

Αν η φετινή σεζόν δεν είναι και η τελευταία του Γάλλου στην ομάδα που τον ανέδειξε, θα αρχίσουμε να απορούμε με την πορεία των πραγμάτων στην καριέρα του Γκασλί. Όσο λοιπόν η φημολογία γύρω από το όνομα του θα δίνει και θα παίρνει, εκείνος δείχνει έτοιμος να επαναλάβει τις υπερβάσεις των δύο προηγούμενων ετών, σε ένα πολύ όμορφο μονοθέσιο που θα δώσει τις μάχες του για την πέμπτη θέση.

Αν θέλει ωστόσο η ομάδα του Φρανζ Τοστ να έχει τύχη στον μαραθώνιο, θα χρειαστεί την συνδρομή του Γιούκι Τσουνόντα. Ο Ιάπωνας, παρά το δυναμικό του φινάλε πέρσι δεν δίστασε να δηλώσει πως δεν περίμενε να λάβει μια δεύτερη ευκαιρία από την ομάδα. Θα την αξιοποιήσει; Ο χρόνος θα δείξει. Προς το παρόν, έχει σίγουρα αρκετό δρόμο να καλύψει, αν σκεφτούμε πως στην Βαρκελώνη ήταν 16ος σε συνολικούς γύρους, μένοντας αδρανής την τελευταία μέρα λόγω του ατυχήματος του Γκασλί.

Aston Martin | Το φροντιστήριο του Φέτελ και το… τεστ του Στρολ

Η επικρατέστερη για τον τίτλο της… best of the rest, ακόμα κι δεν δείχνει άτρωτη μπροστά στο χάος των νέων κανονισμών. Η Aston Martin εντυπωσίασε με την ομορφιά του νέου της μονοθεσίου, πραγματοποίησε ένα αξιοσέβαστο πρώτο διήμερο στην Βαρκελώνη, όμως μια διαρροή στο μονοθέσιο του Φετέλ άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις στον τελικό απολογισμό. Ακόμα κι αν στον Μπαχρέιν δεν εξαφανιστούν τα όποια ζητήματα αξιοπιστίας, όσο η κάνουλα του Ρόλενς Στρολ ρέει άφθονη, η αναρρίχηση στα ψηλά πατώματα μοιάζει ρεαλιστικός στόχος.

Όταν δε συμβεί αυτό, θα φανεί αν ο Σεμπάστιαν Φέτελ μπορεί να την οδηγήσει σε νίκες, αλλά κυρίως, αν ο ιδιοκτήτης μπορεί να θυσιάσει βαθμούς, στον βωμό της… ευημερίας στο οικογενειακό τραπέζι. Μέχρι τότε, ο Λανς έχει ακόμα μια ευκαιρία να αποδείξει πως ανήκει στην ελίτ και ο Φετέλ πολλές ακόμα αφορμές για να μας κάνει να τον λατρεύουμε.

Williams | Το κίνητρο του Άλμπον και η… τρεμάμενη καρέκλα του Λατίφι

Άλλη μια ομάδα που παρά την ευκαιρία λόγω της αλλαγής των κανονισμών, δεν δείχνει αισθητή βελτίωση από την περσινή της εικόνα, που βέβαια μόνο απογοητευτική δεν ήταν. Η Williams έχει αλλάξει πλέον σελίδα και μόνο το όνομα έχει μείνει να θυμίζει τις ένδοξες στιγμές της. Έχει το πιο αδιάφορο δίδυμο στο grid (παρότι κανείς από τους δύο δεν δίνει αφορμές για να μην τον συμπαθείς) και ένα μονοθέσιο που δείχνει ικανό να… ξεκλέψει βαθμούς, αλλά μέχρι εκεί.

Υπό αυτές τις συνθήκες, το ενδιαφέρον περιστρέφεται γύρω από το κατά πόσο ο Άλμπον θα καταφέρει να ξεπεράσει στην ιεραρχία τον έμπειρο πλέον Λατίφι, αλλά και τις συνέπειες που θα έχει αυτό για την καριέρα του Καναδού. Πάντως, αν κρίνουμε από τα πρώτα δείγματα, ο Βρετανός έχει βαλθεί να αποδείξει πως ανήκει στην F1 και ειλικρινά, δεν έχει λόγο να μην το πιστεύει.

Alfa Romeo | Η επιστροφή του Μπότας στο midfield

Η τελευταία ομάδα που αποκάλυψε το μονοθέσιο, έχει ξανά χρωματισμό που γίνεται άνετα… wallpaper, όμως θα χρειαστεί να διορθώσει πολύ βαθύτερα προβλήματα αν θέλει να επιστρέψει στο midfield. Ο Βάλτερι Μποτάς επιστρέφει στα χαμηλότερα στρώματα της βαθμολογίας και η εμπειρία του μπορεί να αποδειχθεί χρυσός, ιδίως αν η “φωτιά” του Φινλανδού καίει ακόμα.

Δίπλα του, ένας πιλότος-project, όχι για την Alfa Romeo, αλλά για την εμπορική ανάπτυξη του σπορ. Η παρουσία του Ζου ανοιγεί φαρδιά πλατιά την πόρτα της Κίνας και του φίλαθλου κοινού της προς την F1, η οποία απέχει έναν Αμερικανό πιλότο μακρία από το να γίνει… mr Worldwide. Όσο εμείς αναρωτιόμαστε τι θα έκανε ο Πιάστρι στην θέση του, η Liberty Media μετράει τα εκατομμύρια…

Haas | Η οικονομική επιβίωση και η επιστροφή του Μάγκνουσεν

Το γεγονός πως η τελευταία ομάδα του grid είναι και εκείνη που παρέχει την περισσότερη τροφή για συζήτηση δεν προκαλεί εντύπωση. Η Haas παρουσίαστηκε στις δοκιμές με ένα… πρόχειρο μονοθέσιο, “έγραψε” λιγοστά χιλιόμετρα στην πίστα, “έριξε” TYN στον μεγαλύτερο της σπόνσορα και κατά συνέπεια στον δεύτερο οδηγό της λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και τώρα καλείται να βρει το ρευστό για να… βγάλει την χρονιά.

Βέβαια, αν το ισοζύγιο επιστρέψει σε βιόσιμα επίπεδα, το δίδυμο Μάγκνουσεν-Σουμάχερ είναι τρομακτικά ενδιαφέρον, αν αναλογιστούμε τι θα περιμένε να δει κανείς στην ουρά της βαθμολογίας. Ο Δανός επέστρεψε με αυτό τον ανορθόδοξο τρόπο στο σπορ και μόνο ανάξια δεν μπορεί να θεωρηθεί η επάνοδος του. Ένας από τους πλέον υποτιμημένους πιλότους της τελευταίας 10ετίας, αδικήθηκε και αδίκησε τον εαυτό του, όμως έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα από τον Νικίτα Μαζέπιν.

Δίπλα του, ο Μικ Σουμάχερ, που είθισται να πραγματοποιεί τις καλύτερες εμφανίσεις του στην δεύτερη σεζόν του στο εκάστοτε πρωτάθλημα (βλ. F2, F3), έχει πλέον έναν αξιόλογο ομόσταυλο για να μετρήσει τις δυνάμεις του και να αποδείξει σε κάθε δύσπιστο πως οι δύο τελευταίες θέσεις δεν αρμόζουν στην προοπτική του.

Απροσδόκητα ενδιαφέρον, όσο κι αν “χαλάει” το γλυκό η ανεπάρκεια και του φετινού μονοθεσίου…

0 Σχόλιο

Σχετικά Άρθρα

Γράψτε ένα σχόλιο

To InTheZone.gr χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορεί να σας παρέχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης. Ελπίζουμε να είστε εντάξει με αυτό, εάν όχι μπορείτε να μην το αποδεχτείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

YouTube
Instagram