Αρχική ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ Κόλιν ΜακΡέι: Οι θρύλοι, δεν πεθαίνουν ποτέ

Κόλιν ΜακΡέι: Οι θρύλοι, δεν πεθαίνουν ποτέ

από Θάνος Κονταξής
Κόλιν Μακρέι

Σαν σήμερα πριν 13 χρόνια, ο Κόλιν ΜακΡέι “έφευγε” για τις πίστες των αγγέλων αφήνοντας πίσω του μια σπουδαία κληρονομιά. Σαν σήμερα, η μοίρα έδειξε το πιο αβυσσαλέο της πρόσωπο.

«Είμαστε εδώ για μία καλή ζωή. Όχι για μια μεγάλη ζωή».

Αυτή ήταν η απάντησή του, σε ερώτηση δημοσιογράφου για το πως καταφέρνει να οδηγάει τόσο γρήγορα. Σα να το ήξερε. Άλλωστε λένε πως καμιά φορά, διαισθάνεσαι ότι κάτι κακό μπορεί να σου συμβεί, αλλά δεν μπορείς να προσδιορίσεις το συναίσθημα.

Βλέποντάς τον να τρέχει, χωρίς να ξέρεις πολλά από μηχανοκίνητο αθλητισμό, θα αντιλαμβανόσουν άμεσα πως κάτι μεταφυσικό συμβαίνει με αυτόν τον τύπο. Φαινόταν πως δεν φοβάται τίποτα. Δεν έτρεχε μόνο για τη νίκη αλλά για τη δική του διασκέδαση. Για να ικανοποιήσει τον δικό του εγωισμό πως είναι ο ταχύτερος.

Κάπως έτσι αψηφούσε κάθε κίνδυνο, ξεπερνούσε κάθε όριο!

Το πρώτο και τελευταίο
πρωτάθλημά του…

Όλη η ομάδα της Subaru, πανηγυρίζει το πρώτο πρωτάθλημα κατασκευαστών στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας!

Δεν θα ήταν ψέμα αν λέγαμε πως ο ΜακΡέι, έβαλε την Subaru στο χάρη των αγώνων οδήγησης. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία με βάση στην Αγγλία, αποφάσισε να μπει στον κόσμο τού Ράλι στις αρχές της δεκαετίας τού 90’. Όπως είναι φυσικό, μόνο εύκολη δεν ήταν η ένταξή της καθώς στο WRC, βρίσκονταν ομάδες όπως η Lancia, η Toyota και η Peugeot (μέχρι το 1986). Ομάδες που είχαν τη… μερίδα τού λέοντος εκείνη την εποχή.

Η Subaru, με το Impreza 555, θέλησε να μπει σφήνα στους μεγάλους και διάλεξε τον Κόλιν ΜακΡέι για να είναι ένας από τους οδηγούς τού μπλε αυτοκινήτου με τις χρυσές λεπτομέρειες και τις -αγαπημένες μου- χρυσές ζάντες. Ο Σκωτσέζος από την μεριά του δεν τους απογοήτευσε. Με τον Κάρλος Σάινθ στο πλευρό του για μια διετία (ναι, σωστά καταλάβατε. Ο πατέρας τού τωρινού οδηγού της Φόρμουλα 1), κατάφεραν σπουδαία πράγματα με αποκορύφωμα την χρονιά τού 1995 όπου έκαναν το 1-2, με τον ΜακΡέι να κατακτά το πρώτο του πρωτάθλημα. Ένα πρωτάθλημα που όμως, έμελλε να είναι και το τελευταίο του.

Ο Κόλιν ΜακΡέι με το αγαπημένο του, Subaru Impreza 555

Έτσι, ο ΜακΡέι έγινε ο νεότερος οδηγός που κατακτά πρωτάθλημα, σε ηλικία 27 ετών. Παράλληλα, αυτή ήταν μόνο η αρχή για την Subaru, καθώς κατάφερε να κατακτήσει τρία σερί πρωταθλήματα κατασκευαστών, παρόλο που ο Τόμι Μάκινεν με το φοβερό Mitsubishi Evo του πήρε τέσσερις διαδοχικούς τίτλους.

Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ: Ο «Smooth Operator» που εδραιώνει το μέλλον του Λεκλέρκ στη Ferrari

Το υπέρογκο συμβόλαιο και η -σχεδόν- καταστροφική συνέχεια…

Ο Σκωτσέζος συνέχισε με την Subaru μέχρι το 1998 αλλά ο Μάκινεν ήταν τρομερός και δεν του άφησε περιθώρια. Δύο δεύτερες θέσεις και μία τρίτη, ήταν ο τίμιος απολογισμός του. Έτσι αποφάσισε πως ήρθε η ώρα για αλλαγή. Μία αλλαγή που του προσέφερε η Ford, συνοδευόμενη από πολλά μηδενικά.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τού έδωσε συμβόλαιο 6 εκατομμυρίων λιρών για δύο χρόνια, κάνοντάς τον, τον πιο ακριβοπληρωμένο οδηγό όλων των εποχών στο WRC.

Ο Κόλιν ΜακΡέι πίσω από το τιμόνι του Ford Focus RS

Δεν κατάφερε ποτέ όμως, να πλησιάσει τα στάνταρ της Subaru. Ούτε στη Ford, ούτε στις Citroen και Skoda που ακολούθησαν. Αρκέστηκε να είναι ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες, επίδοση που την ξεπέρασαν αργότερα οι Σάινθ, Γκρένχολμ και Λεμπ. Το 2001 ήταν η τελευταία φορά που έφτασε κοντά στον τίτλο, αλλά ο πρώην ομόσταβλός του στην Subaru, Ρίτσαρντ Μπερνς, του… πήρε την μπουκιά από το στόμα. Καθώς στο τελευταίο Ράλι της χρονιάς, εκείνο της Μεγάλης Βρετανίας, ο ΜακΡέι αποσύρθηκε από τον αγώνα λόγω… επικής τούμπας -κι αφού πρώτα η μπροστά δεξιά ρόδα είχε μπει σε χαντάκι- ενώ ο Μπερνς τερμάτισε τρίτος και πήρε τους βαθμούς που χρειαζόταν για να εξασφαλίσει τον τίτλο.

Δείτε στο 0:55 του βίντεο!

Ακολούθησαν, κάποιοι αγώνες που δεν είχαν σχέση με το WRC, όπως το Ράλι Ντακάρ, το Ράλι των Πρωταθλητών και ο 24ωρος αγώνας τού Λε Μαν. Αγώνες στους οποίους συνήθιζε να πηγαίνει με τον καλό του φίλο και οδηγό της Φόρμουλα 1, Ντέιβιντ Κούλθαρντ.

Αλόνσο: Η επικείμενη επιστροφή και το ρίσκο της Renault

Ο… ψηφιακός ΜακΡέι

Το εξώφυλλο του παιχνιδιού που φέρει το όνομα του Κόλιν ΜακΡέι

Η δημοτικότητα τού Σκωτσέζου οδηγού, ξεπέρασε όλα τα επίπεδα όταν μία βρετανική εταιρεία αποφάσισε να δώσει το όνομά του σε ένα παιχνίδι. Το Colin McRae Rally, το οποίο μετονομάστηκε μετά από χρόνια σε Dirt.

Ένα παιχνίδι που όχι μόνο έφερε κοντά εμένα κι άλλες τόσες χιλιάδες παιδιά, με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά μας έκανε να αγαπήσουμε και τον… ήρωα!

Ειδικά στην Ελλάδα, το συγκεκριμένο παιχνίδι όπως και η συνέχειά του, γνώρισαν… τρελές πωλήσεις. Άλλωστε, η σχέση τού Σκωτσέζου με την Ελλάδα ήταν πάντοτε εξαιρετική, καθώς είναι και ο πολυνίκης τού Ράλι Ακρόπολις με πέντε πρωτιές.

Ο Κόλιν ΜαΚρέι με τον συνοδηγό του Νίκι Γκριστ, πανηγυρίζουν στους Δελφούς, τη νίκη τους στο Ράλι Ακρόπολις του 1996!

Θα μου πείτε, με ένα μόλις πρωτάθλημα, γιατί επέλεξαν να δώσουν σε video game το όνομα τού ΜαΡέι κι όχι του Μάκινεν ή μετέπειτα του Λεμπ;

Δίκαιη θα χαρακτηρίσω την ερώτησή σας, αλλά έχω και την απάντηση.

Ο Κόλιν ΜακΡέι, πρέσβευε όλα όσα χαρακτήριζαν το WRC ως το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ. Η τρέλα τού Σκωτσέζου, οι δηλώσεις του, η ταχύτητά του και όλος τρόπος με τον όποιο διασκέδαζε αυτό που έκανε, είχαν δημιουργήσει ένα πρότυπο για πολλά παιδιά.

«Οι ευθείες είναι για γρήγορα αυτοκίνητα. Οι στροφές είναι για γρήγορους οδηγούς».

Το έλεγε και το εννοούσε. Αρκεί ένα μικρό απόσπασμα για να καταλάβει κανείς το ζήλο που επιδείκνυε σε κάθε σπιθαμή τού δρόμου. Είτε ήταν χωμάτινη διαδρομή, είτε άσφαλτος, είτε με χαλίκι.

Ο θάνατός του και το παγκόσμιο σοκ!

Ένα μίλι. Τόσο χώριζε τον Κόλιν ΜακΡέι από το σπίτι του στο Λάναρκ της Σκωτίας, όταν το ελικόπτερο το οποίο χειριζόταν συνετρίβη. Ο θάνατος ήταν ακαριαίος για τον ίδιο και για τους τρεις ακόμα επιβαίνοντες. Τον πεντάχρονο γιο τού ΜακΡέι, Τζόνι κι ακόμα δύο οικογενειακούς φίλους.

Το δυστύχημα τού Κόμπε Μπράιαντ προ λίγων μηνών, ξύπνησε τις μνήμες. Όχι ακόμα ένα πρότυπο. Όχι πάλι έτσι!

Πολύ αργότερα, απεφάνθη πως ο ΜακΡέι πετούσε πολύ χαμηλά και προσπάθησε να κάνει κάποια μανούβρα, έχοντας υψηλή ταχύτητα. Αυτή η μανούβρα, προκάλεσε και το δυστύχημα.

Ο Κόλιν ΜακΡέι και στο βάθος, το ελικόπτερο που αργότερο έγινε ο… ιπτάμενος τάφος του.

Μετά την είδηση τού θανάτου του, δεκάδες οδηγοί, αναβάτες και πιλότοι, εξέφρασαν δημόσια τα συλλυπητήριά τους, χαρακτηρίζοντας τον ΜακΡέι ως έναν από τους καλύτερους και πιο ταλαντούχους ανθρώπους στον χώρο.

Οι Ντέιβιντ Κούλθαρντ και Βαλεντίνο Ρόσι, πού ήταν προσωπικοί φίλοι τού ΜακΡέι, βοήθησαν έτσι ώστε το 2008 να γίνει ένας αγώνας Ράλι στην μνήμη τού Σκωτσέζου, στο οποίο πήραν μέρος οι Τζίμι ΜακΡέι (πατέρας τού Κόλιν και πρώην οδηγός αγώνων), Χάνου Μίκολα, Άρι Βάτανεν, Μάλκολμ Γουίλσον και Τράβις Παστράνα αλλά και πολλοί άλλοι.

Ο Κόλιν ΜακΡέι, μπορεί να μην είναι ανάμεσά μας, αλλά τα κατορθώματά του θα μείνουν για πάντα. Γιατί, οι θρύλοι δεν πεθαίνουν ποτέ!

Πηγές: wikipedia.org, wrc.com

1 Σχόλιο

Σχετικά Άρθρα

1 Σχόλιο

Ράλι Ακρόπολις: Μια ιστορία γραμμένη σε «γαλανόλευκα» χώματα - InTheZone.gr 31 Μαρτίου 2021 - 10:00

[…] Κόλιν ΜακΡέι: Οι θρύλοι, δεν πεθαίνουν ποτέ […]

Απάντηση

Γράψτε ένα σχόλιο

To InTheZone.gr χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορεί να σας παρέχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης. Ελπίζουμε να είστε εντάξει με αυτό, εάν όχι μπορείτε να μην το αποδεχτείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

error

Αν σας αρέσουν οι ιστορίες μας, ακολουθήστε μας :)

YouTube
Instagram