Αρχική ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ Αλόνσο: Η επικείμενη επιστροφή και το ρίσκο της Renault

Αλόνσο: Η επικείμενη επιστροφή και το ρίσκο της Renault

από Γιάννης Γιανναράκης

O Φερνάντο Αλόνσο γυαλίζει ξανά τα κρεμασμένα παπούτσια του και η Renault ετοιμάζεται να εισέλθει σε έναν γάμο που είτε θα την απογειώσει, είτε θα την αποτελειώσει. Για καλή της τύχη, το μπαλάκι είναι μονάχα στην δική της μεριά…

Στα ίδια μέρη ξαναβρίσκονται, με την ελπίδα οι εμπειρίες που θα αποκομίσουν να μην είναι τραυματικές. Ο Φερνάντο Αλόνσο, δύο χρόνια αφότου έκλεισε την σελίδα της F1 για… νέες περιπέτειες, αποφάσισε να επιστρέψει στο αγαπημένο του σπορ με την αγαπημένη του ομάδα.

Η Renault άνοιξε την πόρτα στον… άνθρωπο της και ο Ισπανός ετοιμάζεται για τον “τελευταίο χορό” του! Μετά την περιπλάνηση του σε διάφορους τομείς του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Αλόνσο ευελπιστεί πως θα καταφέρει να κλείσει την λαμπρή καριέρα του στην κορωνίδα των motorsport με τον κατάλληλο τρόπο, κάτι που δεν μπόρεσε να πράξει στην McLaren.

Μετά από μια θριαμβευτική (2003-2006) μα και μία ολίγον τι επεισοδιακή (2008-2009) θητεία, ο 38χρονος πιλότος επιστρέφει για τρίτη φορά στην Renault με την ελπίδα να κάνει την… έξοδο που του αρμόζει. Η επιστροφή του Αλόνσο ωστόσο, στην θέση του Ρικιάρντο ο οποίος από το 2021 θα βρίσκεται προς McLaren μεριά, εγείρει ερωτήματα για το κατά πόσο η γαλλική ομάδα πράττει ορθά.

F1: Επιτέλους, τα κόκκινα φώτα σβήνουν ξανά!

Πάμε λοιπόν να δούμε όλα τα δεδομένα, θετικά και αρνητικά, όπως μπορεί κάποιος να τα μεταφράσει έξι μήνες πριν τον ριψοκίνδυνο αυτό γάμο…

Αν όχι έναν σταρ όπως ο Αλόνσο, τότε ποιον;

Μπορεί να βρίσκεται δύο χρόνια εκτός πρωταθλήματος, όμως αυτή την στιγμή ο “Ελ Νάνο” παραμένει μεγαλύτερο brand name από τον Ρικιάρντο. Αυτό δεν τίθεται ως μειονέκτημα του Αυστραλού, ο οποίος είναι κατ’ εμέ ο πιο αδικημένος και υποτιμημένος πιλότος του grid, αλλά αναδεικνύει ακόμα πιο πολύ το status του Ισπανού.

Ο Αλόνσο παραμένει στα 38 του ένα αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης F1 και παρότι έχει να ανεβεί στο πρώτο σκαλί του βάθρου από το 2013, καταφέρνει να τραβά πάνω του τους προβολείς όσο ελάχιστοι.

O Αλόνσο με τα χρώματα της Scuderia

Μάλιστα, το στοιχείο αυτό δύσκολα θα το έβρισκε σε πιο προσιτή τιμή η Renault, τουλάχιστον αυτό το καλοκαίρι. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο μοναδικός ελεύθερος οδηγός με πρωταθλήματα από τον Αλόνσο, δεν λήφθηκε ποτέ σοβαρά από την γαλλική ομάδα, ενώ ο Βάλτερι Μπότας παρότι ίσως πιο γρήγορος, δεν φέρνει μαζί του τον… «θόρυβο» του Ισπανού. Οι υπόλοιπες επιλογές της προσεχώς ελεύθερης αγοράς, οι οποίες δεν βρίσκονται ούτε κατά διάνοια στην παραπάνω κατηγορία, απορρίφθηκαν για διάφορους λόγους.

Ο αγαπητός… πρώην Νίκο Χούλκενμπεργκ, παρά το γεγονός πως είναι μια κίνηση μηδαμινού ρίσκου δεν θα αντιπροσώπευε την λογική του παραπάνω βήματος. Το ίδιο ισχύει και για τον Ντάνι Κβίατ, ενώ ο Πιέρ Γκασλί, που κατά την γνώμη θα μπορούσε κάλλιστα να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, δεν χαίρει της συμπάθειας του συμπατριώτη του, Εστεμπάν Οκόν.

«Σαν στο σπίτι σου, κ. Αλόνσο»

Ο παράγοντας οικειότητα είναι επίσης κομβικούς, για ευνόητους λόγους. Ο Αλόνσο έχει συνδέσει το όνομα του με την Renault, καθώς μαζί της κατάφερε να αποκαθηλώσει τον πιο επιτυχημένο πιλότο όλων των εποχών (Σουμάχερ, αν χρειάζεται επεξήγηση) και την δυναστεία του.

Η τρίτη κατά σειρά θητεία του στην ομάδα όπου ανδρώθηκε πολύ δύσκολα θα είναι όμοια της πρώτης, υπάρχει όμως σοβαρή περίπτωση να εξελιχθεί πολύ καλύτερα του αναμενομένου. Ένας λόγος για αυτό είναι και η επανασύνδεση του 38χρονου πιλότου με παλιούς συνεργάτες που γνωρίζουν πολύ καλά τα «κουμπιά» του, όπως o νυν αθλητικός διευθυντής, Άλεν Περμέιν, αλλά και ο υπεύθυνος των σασί, Πατ Φράι, ο οποίος μάλιστα είχε συνεργαστεί με τον Ισπανό τόσο στην Ferrari, όσο και στην McLaren!

O Πατ Φράι στα αριστερά, συνομιλεί με τον Νικόλα Τομπάζη

Η ύπαρξη τόσο βαθιάς σχέσης ανάμεσα στον νέο του σταρ και τον άνθρωπο που ευθύνεται για το πλέον κομβικό κομμάτι του μονοθέσιου μόνο ευχάριστα μπορεί να επηρεάσει τον Αμπιτεμπούλ, καθώς ο ρόλος του δις πρωταθλητή αναμένεται να είναι εξίσου σημαντικός και στην εξέλιξη εκτός πίστας.

Η επιθυμία επιστροφής του Αλόνσο

Μην γελιόμαστε, αν ο ίδιος δεν ήθελε να επιστρέψει, ούτε η αγκαλιά της αγαπημένης του Renault δεν θα ήταν αρκετή. Άλλωστε, ο ίδιος ο Αλόνσο είχε δηλώσει παλαιότερα πως θα γυρνούσε στην F1 μονάχα για χάρη μιας ομάδας που θα διεκδικούσε οι νίκες, μιας και η εμπειρία του στην McLaren αποδείχθηκε θλιβερή ελέω… Honda.

O Αλόνσο αγναντεύει στο άπειρο, σκεπτόμενος πιθανότατα πως στο καλό θα οδηγήσει το μονοθέσιο που του δίνεται

Ωστόσο, όταν επιλέγεις μια ομάδα που εδώ και 1.5 χρόνο απογοητεύει, πέφτοντας εκτός τετράδας αντί να κοντράρει την Big-3, τότε δύο σενάρια υπάρχουν. Είτε ο Αλόνσο πιστεύει πολύ στο project της Renault (σίγουρα περισσότερο από τον Ρικιάρντο) είτε ο Αμπιτεμπούλ είναι υπερβολικά καλός στα λόγια…

Ο συνδυασμός ικανότητας-εμπειρίας

Σίγουρα, ο Αλόνσο δεν μοιάζει και πολύ με τον αθλητή που παραλίγο να επαναφέρει την Ferrari στην κορυφή, ωστόσο αν η 36χρονη εκδοχή του μπορεί να κατακτήσει έβδομη θέση με σπασμένο μονοθέσιο, δεν γίνεται η τωρινή να υστερεί. Ο Ίσπανός ήταν και παραμένει ένας πολύ γρήγορος οδηγός, ο οποίος ταυτόχρονα διαθέτει εμπειρία ισάξια του… Ράικονεν!

Aλόνσο και Ράικονεν στα... νιάτα τους, εν έτει 2005

Οι Γάλλοι ελπίζουν πως, όπως συνέβη το 2005, ο Αλόνσο θα καταφέρει να τους οδηγήσει εκτός της… άνεσης του midfield, στο οποίο φαίνεται πως έχουν κολλήσει την τελευταία διετία. Παράλληλα, οι παραστάσεις του ενδέχεται να βοηθήσουν τον Οκόν, ο οποίος παραμένει στοίχημα για την Renault, αν κρίνουμε από το γεγονός πως άλλοι ελπιδοφόροι πιλότοι μένουν… στα pits εξαιτίας του (θα καταλάβετε παρακάτω).

Κι αν τα πράγματα δεν πάνε (ξανά) κατ’ ευχήν;

Κανείς δεν αμφισβητεί την ποιότητα και το ταλέντο του Αλόνσο. Ακόμα κι αν το αγωνιστικό του απόγειο έχει παρέλθει, ο Ισπανός είναι ένας ατόφιος μάστερ όσον αφορά την αλληλουχία αποτελέσματος-απόδοσης μονοθεσίου. Ο «Ελ Νάνο» είναι το απόλυτο παράδειγμα οδηγού που μπορεί να εκμεταλλευτεί στο… 101% όσα του προσφέρει το μονοθέσιο του, με αποκορύφωμα τα όσα έπραξε στην McLaren, όταν κατάφερνε να είναι ανταγωνιστικός με κινητήρα… GP2!

Ωστόσο, τα δύο περάσματα του από την βρετανική ομάδα έφεραν στο φως και κάτι ακόμα, όχι τόσο κολακευτικό. Ο Αλόνσο δεν είναι σίγουρα ο ιδανικός συνεργάτης ύστερα από απογοητευτικά αποτελέσματα. Ειδικότερα την τετραετία 2014-2018, όταν η McLaren βρέθηκε στο σημείο «0», ο Ισπανός χαρακτηρίστηκε ουκ ολίγες φορές νάρκισσος, καθώς πολλές φωνές υποστήριζαν πως η μηδαμινή υπομονή του αύξανε ακόμα περισσότερο τον αρνητισμό εντός των γκαράζ της ομάδας, η οποία έτσι κι αλλιώς διαχειρίστηκε καταστροφικά την συνεργασία της με την Honda. Πόσο τυχαίο μπορεί να είναι πως η αναγέννηση των Βρετανών ήρθε μετά την φυγή του Αλόνσο; Σίγουρα δεν ήταν ο κύριος υπαίτιος, όμως η συμπεριφορά του δεν βοηθούσε σε τίποτα την κατάσταση.

Ας ρωτήσω λοιπόν τώρα εγώ με το αθώο μου μυαλό. Μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα συμβεί εντός της Renault, αν η γαλλική ομάδα εμφανιστεί όπως πέρσι παρόντος του Αλόνσο; Απογοητευτικές εμφανίσεις την ώρα που στο ίδιο γκαράζ συνυπάρχουν ο Συρίλ Αμπιτεμπούλ, ο Φερνάντο Αλόνσο και ο Εστεμπάν Οκόν; Φέρτε μου ποπ-κορν…

Η απαξίωση της ακαδημίας

H... αφρόκρεμα των νέων ταλέντων της Renault

Μέσα σε όλα αυτά, πολλοί βρήκαν την ευκαιρία να αναδείξουν ένα ακόμα μείζον ζήτημα της Renault, που δεν είναι άλλο από την απουσία εμπιστοσύνης στα… δικά της παιδιά. Μπορεί ο Οκόν να ανήκει στην νέα φουρνιά των πιλότων της F1, ωστόσο η περίπτωση του δεν μπορεί να… κρύψει την αδυναμία των Γάλλων στο κομμάτι της καθιέρωσης νέων ταλέντων.

Την ώρα που η Ferrari βλέπει τον πρώτο αγώνα της F2 για φέτος να ολοκληρώνεται με τρεις οδηγούς της στο podium (Άιλοτ, Άρμστρονγκ, Σβάρτσμαν) και άλλους δύο εντός δωδεκάδας (Αλεσί και Σουμάχερ), η Renault έχει στις τάξεις δύο ικανότατους οδηγούς, που όμως δεν δείχνει έτοιμη να εμπιστευτεί. Από την μία υπάρχει η περίπτωση του τρομερά ταλαντούχου Γουάνγιου Ζου, ο οποίος τερμάτισε στην τρίτος στο περσινό πρωτάθλημα της F2 και αγωνίζεται πλέον στην ίδια ομάδα με τον Άιλοτ.

O Ζου ποζάρει μαζί με τους Χούλκενμπεργκ και Ρικιάρντο.

Ο 21χρονος κατέχει την θέση του τρίτου οδηγού της πρώτης ομάδας, παρευρισκόμενος σε πολλές δοκιμές εξέλιξης με το μονοθέσιο της Renault. Εκτός αυτού, υπάρχει και η περίπτωση του 19χρονου Κρίστιαν Λούντγκαρντ, ο οποίος βέβαια έχει να αποδείξει ακόμα πράγματα, σε αντίθεση με τον Ζου, που δείχνει να καθιερώνεται στους κόλπους του σπορ.

Όπως αποδεικνύει όμως μέσα από τις πράξεις της, η Renault αρνείται να δώσει την ευκαιρία σε κάποιον από τους δύο, τουλάχιστον μέχρι το 2023, με βάση τα τωρινά δεδομένα. Μπορεί η παρουσία του Οκόν να είναι σημαντικό ελαφρυντικό, μιας και ένα δίδυμο ομάδας με μέσο όρο ηλικίας τα 22 έτη (Οκόν και Ζου π.χ.) θα υστερούσε κατά πολύ σε εμπειρία, ωστόσο αν κάτι μας έδειξε η περσινή σεζόν, είναι πως οι πιλότοι του μέλλοντος έχουν τα φόντα να πρωταγωνιστήσουν στο παρόν. Αν δεν με πιστεύετε, αξίζει να αναφέρουμε πως 7 από τους 20 πιλότους της φετινής σεζόν δεν έχουν συμπληρώσει καν 25 χρόνια ζωής (Φερστάπεν, Λεκλέρκ, Νόρις, Οκόν, Άλμπον, Ράσελ, Στρολ).

Κάρλος Σάινθ: Ο «Smooth Operator» που εδραιώνει το μέλλον του Λεκλέρκ στη Ferrari

Όσο δε η Renault καθυστερεί να εκμεταλλευτεί τον Γουάνγιου Ζου, κάποια άλλη ομάδα θα βρεθεί να πάρει το ρίσκο, καθώς ομάδες όπως η Red Bull τείνουν να… καραδοκούν. Δεδομένης της σημασίας που έχει η κινεζική αγορά στον επαγγελματικό αθλητισμό του 2020, δύσκολα θα βγει χαμένη.

Eν κατακλείδι, παρότι θα ήταν τουλάχιστον αφελές να κρίνουμε μια μεταγραφική κίνηση από τόσο νωρίς, υπάρχει ένα ξεκάθαρο συμπέρασμα. Τα θετικά υπερισχύουν αριθμητικά των αρνητικών, κάτι που σημαίνει πως το ρίσκο της Renault μπορεί να τις αποφέρει κέρδη που σίγουρα δεν περίμενε. Από την άλλη, η πιθανότητα αποτυχίας είναι ορατή, ειδικά από την στιγμή που ο γαλλικός κολοσσός δεν έχει καταφέρει να δικαιώσει τις προσδοκίες μας τα δύο τελευταία χρόνια.

Πολλά ερωτήματα πρέπει να απαντηθούν, ωστόσο για να είμαστε και λίγο πιο… τολμηροί, αν υπάρχει μια ομάδα στο grid που μπορεί να επωφεληθεί από το ταμπεραμέντο του Αλόνσο, αυτή είναι η Renault. Με ή χωρίς τον Αμπιτεμπούλ…

1 Σχόλιο

Σχετικά Άρθρα

1 Σχόλιο

Κόλιν ΜακΡέι: Οι θρύλοι, δεν πεθαίνουν ποτέ - InTheZone.gr 15 Σεπτεμβρίου 2020 - 13:40

[…] Αλόνσο: Η επικείμενη επιστροφή και το ρίσκο της Renault […]

Απάντηση

Γράψτε ένα σχόλιο

To InTheZone.gr χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορεί να σας παρέχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης. Ελπίζουμε να είστε εντάξει με αυτό, εάν όχι μπορείτε να μην το αποδεχτείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

error

Αν σας αρέσουν οι ιστορίες μας, ακολουθήστε μας :)

YouTube
Instagram